Ljuva 90-talsmusik och förkylningen from Hell.



Har kommit till det förkylnings-stadium nu när jag på allvar funderar över att kapa av huvudet ett tag och lägga det i en låda tills det bestämt sig för att vara snällt igen....! Skulle lika gärna kunna byta ut alla dom vanliga innehållen i min heliga handväska mot näsdukar, näs-spray, ipren och hostmedicin. Smått bitter.

Men nu råkar det ju vara så att det är fysiskt omöjligt att gå igenom med det ovanstående önskemålet så jag får helt enkelt fortsätta proppa i mig allt jag kan komma o tänka på. För tillfället te med alldeles för mycket honung, självklart enbart för att det har en läkande effekt.... (kanske liite för att det är så sjukt gott också....)



Har även satsat på "jagärinteallssjukinteettendastedugg" metoden, gjort ansiktsmask och hela kittet men det tricket gick mina fina slemhinnor minsann inte på även fast jag försökte skrämma dom lite..

Bu.




Öppnade också min Amarone flaska som jag fick av lilla-syster i tro och hopp om att det skulle bota mig, och för att jag tyckte jag förtjänade njutning på flaska men det fungerade inte heller. Självklart njöt jag och det var det värt, men djävulsförkylningen har fortfarande ett hårt grepp om min hals.



Tre hela text stycken med klagomål. Inte okej. Men däremot ytterst mänskligt och befogat :D! Lär ju inte vara den enda i Sverige som är sjuk.

Annars då?
Jo, det går sin stilla gång här i Norrköping.. fortfarande bara jag och den asociala killen i korridoren och utanför fönstret nere på innergården kommer det ibland några nollor och skrålar för full hals. Vissa började nu i måndags så det är full rulle här ibland, poppas 90-tals musik och det gör att det genast känns lite mer som hemma.

oh yes



Ikväll, om 3 min till och med, blir det till att kolla på Kommissarie Lewis, polis-serie skadad som man är :), ligger väll i generna I suppose! Var meningen att jag skulle ut på stan och fika med en tjej som bor här och som jag kommer från Sundsvall men hon fick förhinder så det blir till att försöka klå Kommissarien i mordgåtorna istället!

EP

Kommentarer
Postat av: Pernilla Pysslar

Du får väl gå ner till Augustifesten och njuta av all musik så kanske du blir lite friskare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback