Svävande Varmkorv och Rick Astley



Nu har det gått en till dag här i min nya hemstad och det känns fortfarande toppen.
Förkylningen håller på att ge mig sig, inbillar jag mig...!

Tog en sväng in till stan idag, låter som att det är värsta långa svängen dit men sanningen är så att jag bor mitt i smeten så är ingen motionsrunda att skryta med direkt.. (lika bra de för så fort jag går lite fortare kan man tro att jag har grav astma eller kol pga förkylningen...)
Tror jag lyckades pricka in den värsta regnskuren under dan, kombinerat med stormblåst var det egentligen ingen idé att använda sig av paraplyet men kunde ändå se det komiska i det hela. Vid ett tillfälle kom jag till och med på mig själv att skratta lite smått åt en kille med världens frippa som såg ypperligt besvärad ut över att hans frisyr gav vika till ett platt litet misslyckat RockaBillyFluff... själv sken man som solen själv.

Inne på apoteket bad jag en medelålders kvinna om hjälp med hostmedicin och när hon först hörde min tärda röst ryggade hon lite, men det var inget om man jämför med när jag sa "ingen fara, jag ska inte andas på dig, jag vill bara ha hostmedicin".... då visade hon mig snällt, med minst 2 m mellanrum oss mellan, till förkylningshyllan där jag kunde välja och vraka mellan en massa olika produkter som lovade mig ett friskt hostfritt framtida liv... Hon kanske hade kollat för mycket på Dr. House...?



I övrigt har dagen varit lugn.... lite smått underlig när jag kollade ut tidigare och såg små varmkorvar sväva i snören utanför mitt fönster samtidigt som dom spelade Rick Astley's Never Gonna Give You Up på hög volym med imponerande bas.... Synd bara att Rick Astley ligger på min spylista när det kommer till musik, petig, can't help it.

Tycker det är lite orättvist att vissa har börjat sin Nollning redan... Jag är inte ens nolla än (blir de på mån), INTE ENS EN NOLLA, vad är man då liksom??? En Nolla Wannabe? Lite identitetskris där.

Skämt o Sido. Imorn väntar en ny dag, och det verkar vara upp till mig att ngt ska hända på den... Påbörjar Projekt "Attakera Korridor" om ca 14 h.

EP



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback