Om en liten last och ett lugnt sinne.


Jag inbillar mig ofta att alla har någon slags craving när det kommer till att spendera pengar. Många jag känner köper ofta bara för att "De va ju så HIMLA Billigt!! BARA 20:-" andra handlar ohämmat på internet och vissa har dille på småa porslinskatter.
Om så är fallet kan ju diskuteras, men jag fortsätter nog gärna inbilla mig det för att själv inte tycka det är så konstigt med min egen lilla last när det kommer till att spendera.. Block och pennor är min last och det tycks alltid finnas plats för ett eller flera till! Snurrade runt i hela Sundsvall i vintras för att hitta ett särskillt anteckningsblock till Mattematik-kursen jag läste då, viktigt dedär med rätt tjocklek på papper och så vet ni...
Anledningen att jag tar upp det är att vi var på en utställning idag på Arbetets museum inför en Paneldiskussion vi ska ha imorgon bitti. Jag älskar dessa småa butiker som ofta finns på museum och kan aldrig låta bli att kika in en sväng, sagt och gjort och ett ritblock rikare..



Nu tror jag i alla fall att jag har blivit klar med alla aktiveringar, inskrivningar, osv osv som ska göras och det känns obeskrivligt skönt. Har nu också fått ett LiU-kort som fungerar som passer-kort osv så nu behöver jag inte oroa mig över att komma in i några lokaler längre. Dom tog ett kort på mig direkt när det gjordes som är med på framsidan och det var verkligen inge snack om att fixa hår eller ngt liknande innan utan det var bara pang på!
Fick kortet i handen sedan och kunde då konstatera att jag såg både skeptisk, rädd och smått fisnödig ut även om jag inte kände mig så alls, ett gott skratt senare kändes det inte lika snopet.


För att gå över till ngt helt annat (vissa tycker det är svårt att kommentera för att det blir så många olika saker jag skriver om) som vanligt så måste jag tipsa om en skiva. Jag är möjligen efter många andra med att lyssna igenom den även om jag lägger mycket tid att söka "ny musik".



Skivan heter i vart fall Bon Iver och artisten lika så... ett tips om ni inte redan hittat dit!

EP




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback