Fredag 14.49


Fruktansvärt dålig på att uppdatera, jag vet.. det har helt enkelt varken funnits tid eller kraft!

I skrivande stund borde jag sitta och skriva så fingrarna blöder på uppgiften till Roy Anderssons bok "Vår tids rädsla för allvar".. frågeställningarna är jättebra gjorda och boken likaså men dom tar mycket energi och eftertanke bakom varje mening. Att i egna ord formulera på ett bra sätt vad jag anser är typiskt i vårt samhälle i dag när det kommer till rädslan för allvaret. Ja. Ni förstår. Kul och Krävande.

Annars är det bra, var hemma förra helgen så blir kvar denna. Kan fortfarande inte sätta fingret på om det här är rätt eller inte, men jag kör på iaf ett halvår så får jag känna efter mer sen. Kändes mycket bättre att vara här efter en tripp hem, fick lite perspektiv på saker och ting. Tror inte det dröjer så länge innan jag åker hem en sväng igen. Träffa vänner, familj och dricka Sveriges godaste vatten (här smakar det äckel)!

När jag inte sitter och pluggar -eller sitter här och inte pluggar fast jag borde- finns det alltid grejer att hitta på och dem jag umgås med här kommer alltid på ngt :). Igår blev det mysfika med Ida, Anders och Idriz hemma hos den sistnämnde. Det bjöds på fantastiskt kaffe, morotskaka och dom här underbara kexen med en gubbe på som jag hittade på ica! Har letat efter dom i säkert 1 år när jag handlat men aldrig sett dom någonstans förns nu :D, barndomskexen.


Barndomskex




Sen åkte vi iväg till Hageby köpcentrum, kul att se något annat och åka spårvagn (för första gången) dessutom var shopping nerven på högspänning. Mindre roligt för min plånbok hahah :D


Två av dagens inköp

2 av dagens inköp...

Ut på äventyr och se något annat än min innergård!

Ut på picknickäventyr och orientera sig utanför sin egen innergård.....


Någon dag framöver ska vi ta med oss picknick och gå runt Norrköping! Få lite orientering, bättre koll på vart som är vart kombinerat med frisk luft och rosiga kinder.


Nu är det dags att ta tjuren i hornen så man får tid att göra något annat än skriva idag..!

EP



Kommentarer
Postat av: Idriz

Kul att du tyckte om mitt kaffe, för jag tyckte det var asäckligt.



xoxo

2011-09-16 @ 16:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback