2 Mars 17.55


På grund av en fabulös föreläsare från Irland som vi hade här om dagen kommer jag nu försöka, ännu en gång, få ett flöde på mina blogg-inlägg (till in familjs –förhoppningsvis- förtjusning).

På ett nästan befallande sätt uppmuntrade han oss att ansluta till alla grenar av de digitala nätverken som finns just för att det är den branschen vi vill in i. Så nu är det inte bara bloggen och facebook som jag ska vara delaktig i utan även Twitter och Instagram. Vilket jag förvisso tycker är superkul så för mig passar det som handen i handsken!

 

 

Vill ni hitta mig där är det bara att söka på PilarnElin på Twitter och enkla Pilarn på Instagram.

 

 

 

Fokus på nuet och framtiden var också en stor del av föreläsningen som inspirerande oss alla, lyriska ögon överallt när de allt för korta 2 timmarna var över.

Funderade på det efteråt, att håller man fokus på framtiden tenderar det väll till att man fokuserar på nuet automatiskt? Tar del av utvecklingen redan nu när den sker istället för att se det som en händelse som inträffar långt fram i framtiden.. som exempel hade han då 3D-printern, hur läckert är inte det? Att kunna ta beståndsdelarna som ett mänskligt ben består av och sedan kunna skapa det OCH låta det opereras in i en människa som behöver det! Just att det händer NU, inte om 30 år i samband med svävande fordon och körfält ovanför våra huvuden.

 

Om i alla fall två dagar i veckan hade innehållit föreläsningar som denna hade jag inte tvekat på den här utbildningen. Men tvekan finns och därför blir det här nog mitt första och enda år på Ksm. Vad det blir framöver istället återstår att se.

 

I övrigt mår jag riktigt bra, våren tycks ha kommit hit till Norrköping om än även för en kort period innan vinteråterfallet. Så är det där jag kommer ifrån i alla fall, ska bli kul att se om man får njuta av värmen hela perioden fram till sommaren eller inte.

 

Tack vare min älskade mamma har jag nu också införskaffat akvarellfärger samt lite penslar och papper så jag kan få ner bilderna jag har på näthinnan på papper.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback